Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







fredag 4. november 2016

"Så, hvordan er det å være student da, Eirin?"

Jo takk som spør... Jeg er i allefall glad over å få muligheten, selv om den føles påprakka. Tenk om lille Tobben kunne gjort det mer attraktivt å ville studere mer, fremfor å avskilte oss?

Nuvel.. Nå er jeg fra våren 2017 tilbake i sporet 100% lærer, gitt at jeg består.. Og det får man da satse på?

Hvordan jeg liker å være student?

Jeg liker :
- Litt løsere dager, jeg lover at jeg disponerer dem godt alikevel. En sitter hjemme og utover fremfor grytidlig på skolen.
- Forelesningene. HIØF er en liten høyskole, og de tar godt vare på oss tilbakevendte
- Å reise med ferje og buss, ha en annen morgen
- Å gjøre noe annet, få forandring.
- Å få nye impulser til faget jeg liker svært godt, nemlig norsk.Å ikke undervise i det er bare ikke noe alternativ..
- Å være litt mer hos mamma
- Å kjenne at dialekta mi er på plass igjen, bare den er i rett kontekst ( rett fylke)

Jeg liker ikke :
-Å skrive oppgaver. Jeg stresser, usikker på om det blir bra nok, føler at jeg ikke er sikker på kildehenvisninger, og at jeg plagierer i god tro
- Jeg liker ikke at jeg ikke fikk tid til så mye sosialt hjemme i Fredrikstad som jeg trodde

Hva jeg har lært :
- Mer om dialekter, hvordan vurdere språk, og språkutvikling
- Må tydeligvis ha lært mer nynorsk siden sist, for det føles godt og greit å skrive..

Hva jeg iallefall har lært :
- Hvordan det føles å være på den andre siden av vurderinga. Å grue seg til å presentere og produsere, selv om en vet at en har noe å fare med.
Jeg kan si til elevene mine : jeg holder på med en skrekkelig vanskelig oppgave nå...
Og de smiler bredt og jubler : da vet du jo hvordan vi har det!

Så, det er helt greit å være student. Kommer til å se tilbake på dette året med glede.
Men jeg har ikke blitt bitt av studentbuggen..





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar